جدول سنگی لایبید, سنگ چینی لایبید, سنگ فرشی کریستال لایبید, سنگ کریستال تیشه ای, سنگ کریستال لایبید

سنگ هایی که ظاهر ساختمان شما را جذاب می‌کند

سنگ های که ساختمان شما را زیبا میکنند

سنگی که ظاهر ساختمان را جذاب می‌کند

سنگ های که ساختمان شما را زیبا میکنند

سنگ کریستال و چینی لایبید

انواع سنگ کریستال لایبید

سنگ‌ها از مواد سخت و مقاومی با تنوع رنگ و جنس بسیار بالا هستند که از قدیم به‌عنوان یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی مورد استفاده بود. این ماده علاوه بر اینکه نقش مهمی در مقاوم‌سازی ساختمان ایفا می‌کند به‌عنوان عنصری تزئینی برای زیباتر کردن بناهای مختلف کاربرد دارد. سنگ‌ها قابلیت‌های ویژه‌ای دارند که آن‌ها را از سایر مصالح ساختمانی متمایز می‌کند. دوام و مقاومت بسیار بالا، جلا پذیری مطلوب، مقاومت سایشی و ضربه‌ای بالا، قابلیت برش و صیقل خوردن، قابلیت شستشو، ثبات رنگ، مقاومت در برابر حرارت و رطوبت، مقاومت خمشی، غیرقابل نفوذ بودن، مقاومت در برابر تغییرات جوی، پایداری در برابر مواد اسیدی و قلیایی و غیره ازجمله ویژگی‌های منحصر به فرد انواع سنگ های ساختمانی است. با وبلاگ آدرس همراه باشید تا با بعضی از پرکاربردترین انواع سنگ های ساختمانی و کاربرد آن‌ها آشنا شوید. به طور حتم تصاویر انواع سنگ های ساختمانی در شناخت آن‌ها به شما کمک خواهند کرد که در این مطلب به آن نیز پرداخته شده است.

سنگ مرمر لایبید

سنگ مرمر نوعی سنگ آهکی است که تحت فشار و حرارت به واسطه تبلور مجدد هنگام دگرگونی سنگ‌های آهکی ایجاد می‌شود. این نوع سنگ هم به صورت یکدست و هم با رگه‌هایی به رنگ‌های متنوع یافت می‌شود. این رگه‌ها به دلیل ناخالصی‌هایی است که در سنگ آهک اولیه وجود داشته است. مرمر با رنگ‌هایی متمایز از دیگر سنگ‌های طبیعی دیده می‌شود. رنگ‌هایی مانند طوسی، آبی، سفید، خاکستری، رگه دار آبی .

سنگ اسلب کریستال

سنگ اسلب کریستال و چینی صادراتی لایبید

سنگ مرمر از قابلیت صیقل پذیری بالایی و سطحی آینه‌ای دارد. به دلیل جلای بالا و رنگ‌های زیبا از انواع سنگ های ساختمانی است که برای دکوراسیون داخلی، کف‌پوش، ستون‌ها، پله‌ها و تزئینات داخل ساختمان استفاده می‌شود. سطح درخشان و نگهداری و تمیز کردن آسان سنگ مرمر آن را مناسب کاربرد در آشپزخانه می‌کند.

البته قیمت سنگ مرمر در مقایسه با سایر سنگ‌هایی که در دکوراسیون داخلی ساختمان به کار می‌روند بالاتر است.

 

 

 

انواع سنگ های ساختمانی

سنگ کریستال لایبید

سنگی که ظاهر ساختمان را جذاب می‌کند

سنگ مرمریت

یکی دیگر از انواع سنگ های ساختمانی سنگ مرمریت یا ماربل است. این سنگ، سنگی آهکی رسوبی است. مرمریت گاهی با مرمر اشتباه گرفته می‌شود اما در واقع هیچ شباهتی به سنگ مرمر ندارد. چون سنگ مرمر از دگرگونی سنگ آهک به وجود آمده ولی مرمریت رسوبی است. این سنگ به سه دسته سنگ چینی، سنگ کریستال و سنگ ابری دسته‌بندی می‌شود. سنگ مرمریت چینی بافتی ریزدانه و بلورین دارد که به سه نوع چینی سفید، چینی کریستال و چینی خاکستری تقسیم می‌شود. سنگ مرمریت کریستال بافتی دانه درشت و بلورین دارد. و سنگ مرمریت ابری نیز از نوارهای غیر موازی حاصل از تجمع کانی‌های روشن و تیره تشکیل می‌شود.

 

 

سنگ کریستال لایبید

سنگ کریستال و چینی لایبید

این سنگ نسبت به سایر سنگ‌ها سبک‌تر اما پایدارتر است. سنگ مرمریت آب را جذب نمی‌کند و در برابر هوازدگی و باران‌های اسیدی مقاومت بالایی دارد. همین مقاومت بالا باعث شده که این سنگ هم در داخل ساختمان مثل کف‌پوش و دیوار پوش استفاده شود. و هم در نما مرمریت همچنین برای استفاده در دیوار پارکینگ و دیوار‌های راه پله مناسب هستند.

سنگ مرمریت

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.